Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, December 4, 2013

Coromandel: Cathedral Cove (^______-)

 Assalamualaikum my gojes!

Salah satu tempat yang menarik lagi bagi aku untuk dilawati
jika ke New zealand jom kiter ke Cathedral Cove di Coromandel!
Tempat shooting citer Narnia II diawal-awal citer..heheh

Coromandel Peninsula neh masih lagi terletak di North Island New Zealand.
Jarak dia dari Auckland City lebih kurang dua jam lebih jugak kot drive!
Tapiiii.. nak ke sini, jalannyer ya Allah bengkang bengkok! kena lalu leraNg-lereNg bukit
pening jugak ler dibuatnyer. kena prepare asam banyak-banyak dalam keta.
supaya korang tak muntah... aku tak per dah biasa.. muahahahha


Aku pegi Coromandel neh masa PIL aku datang tu ari, dah nak masuk 2 bulan dah pun.
Ekceli tempat neh tak termasuk pun dalam plan jalan jalan kteorang pun
 last minute punya plan jer neh. hari neh plan esok dah pegi.
tapi berbaloi ler tempat dia samteekk~


View dari tempat parking! Tapi untuk ke Cathedral Cove neh kena jalan kaki, 45 minit!
ala-ala jungle tracking gitew!
huh! memula bajet ala relaks ler 45 minit jer. Yakin jer cam dekat jer. 
sekali!!! hambek kau! hampir sejam lebih jugak ler aku rasa menapak dari parking neh..hihi


Macam neh ler jalan dia untuk ke tempat tuh. Gigih tak aku menapak?! ^^,
jangan ler harap nak pakai kasut chantek- chantek pakai seliper pun sakit kaki.
so aku suggestkan pakai ler Sport Shoe, lebih selesa dan convenient gitew. 


Yea tangga neh pun termasuk dalam konsep jungle tracking kali nie yea.
penat menapak kena naik tangga lagi. huhuhu
memang mencabar ler perjalanannyer
aku ingatkan track dia tak de ler cam gini, kteorang dengan tak prepare aper aper pun
pakai pun seliper jer..hehe.. zahin  just dukung jer.
if we know that track dia camgini, harus lebih prepare gitew..heheh


Mak mertua n pak mertua i yang gigih berjalan. memang lenguh. dah ler MIL aku
ader sakek sakek lutut, sian kena berjalan dengan jauh nyer lagi.
tapi aku suke jer jalan jalan dalam hutan
pasti banyak kalori aku terbakar pada hari tersebut. muahahahah


Halfway perjalanan jumpe tempat yang indah neh. berhenti berehat sekejap.


Setelah penat lelah berjalan akhirnya sampai ler jugak ke Cathedral Cove tuh
Nak turun ke beach pun kena turun tangga sebegini yang punya tinggi ini..
dalam hati dah terpk dah, abeh ler nak balik nanti.huhuu


Cathedral Cove, Coromandel ~ 13 October 2013
walaupun sangat jauh tempatnya, tapi aku rasa worth it ler datang ke sini.
tempat dia macam un-touch-able lagi. sangat bersih
happy sangat sebab dah berjaya jugak sampai.huhuhu
sejam lebih kot kteorang jalan.


Zahin pantang jumpe air laut, laju-laju dia lari nak masuk ke air.
dah ler sejuk time tuh. kalau time neh summer pasti lazat!



Tempat dalam citer Narnia II yang derang sampai ker dunia Narnia dan
terus main main air tuh. disini ler tempat kejadian itu.
Worth it kan, walaupun kena jalan sejam lebih dalam hutan! huhu
Aku memang suka datang ke tempat-tempat yang view dia sangat ohsem gini.
tapi sayang sebab air dia sangat sejuk
time spriNgkan?..

Kalau time Summer macam-macam activity dekat sini, korang boleh kayak,
boleh scuba driving, camping macam macam lagi ler activity boleh buat.
sebab tu ler derang dekat sini suka sangat time Summer.
Summer dekat sini, macam aku cakap sebelum-sebelum neh ler tak panas pun
Macam weather dekat Cameron Highlands Malaysia jer, bolehh??
cuma cahaya matahari dia jer yang sangat melimpah ruah.


Dah cakap dah si budak kecik neh memang pantang dengan beach.
sejuk gigil pun gigih dia nak main jugak.
aku memang tak koser ler kan?!=p
biar jer ler si kecik neh yg bermain.


My Lil' Aslan ^_____^ 
kteorang tak dok lama pun kat situ, tak piknik piknik pun.
 sebab dah nampak cam nak hujan. dan terpaksa pk jauhnyer lagi nak menapak balik! huhhu
kalau hujan lagi ler susahkan? 


Mama's lil Boy ^____^


" Once you have travelled, the voyage never ends, but it played over and over again in the quietest chambers. The mind can never break off from the journey!"
                                                                                                                      - Pat Conroy



Thanks for reading my JourNey!
Annyeong^___^



heart clip art

2 comments:

Anonymous said...

cantikknya...
bila la nk smpi sini gak...hikhik

LuN@_aiDi said...

insyaAllah dear, nnt bebiler boleh sampai ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...