Thursday, March 12, 2015

Aku Aku laaa juga


Gitew tajuk postnyer, yang ntah apa- apa je. hihihi.. 
kejap tenggelam kejap timbul je belogku ini. mood nak berbelog dah lama ke laut biru gitew!
Mohtip sangat mukadimah sebegitu khen? heheh

Ekceli bila rasa nak tulih belog je, mula ler ingat keje yang bertambun tak siap2 tu.
mula ler terpk, dari tulih belog baik tulih thesis yang dah ber abad tak siap2 lagi tu
hah! macam tu ler yang selalu bermain2 dipk. diakhirnya belog pun tak tulih
thesis pun tak buat. hahah conflict of interest kekdahnya.

Sekarang nie tengah tunggu email dari pak sv boleh ler tulis sikit2, 
ekceli takde apa pun nak citer. HAHAHAHAHA

okbai! 

zahin 7 months
Zahin yang dulu pun bukan ler yang sekarang. ( baca dalam nyanyian "aku yang dulu bukan ler yang sekarang" :p)

zahin 2yrs 9 months




heart clip art

Monday, January 5, 2015

Book 2015, Chapter 1 Pages 5



As salamualaikum My Lovely Readers 


After a long time, tetiba muncul kembali di tahun baru 2015!
taun 2014 baru jer berlalu membawa seribu  satu kisah. 
kisah di perhujung chapter pun berlalu dengan kisah dukanyer jugak. huhuu
tapi bukan aku ler, aku hanya sebahagian daripada jutaan rakyat malaysia 
yang berduka diatas Ujian yang Allah turunkan di perhujungan buku 2014!

aku rasa dlm banyak banyak taun , taun 2014 ler yang mencabar kepada kita sume
khususnyer rakyat Malaysia.

8 March 2014
Malaysia dikejutkan dengan
 berita kehilangan pesawat MH370 yang sampai sekarang masih menjadi tanda tanya
kemana hilangnya pesawat yang membawa ratusan penumpang itu
macam macam teori serta kompirasi yang keluar
tapi satu pun tidak disahkan benar,
hilangnya masih menjadi mesteri. perginya membawa seribu satu harapan
apa pun aku tetap mendoakan yang terbaik 
untuk mereka yang berada di dalam pesawat itu.
Hanya ALLAH yang maha mengetahui segalanya.


seterusnya pada dalam 2014 ler, peperangan antara Pelastin dengan Israel
yang dah berlaku sekian lamanyer tapi pada taun neh
Israel akhirnya melakukan renjatan senjata ke atas Pelastin. Setelah mendapat
kencaman hebat daripada seluruh dunia.
walaupun aku tau temberang lebih je Israel tu. dah tak cukup dana nak serang ler
tu sebab tu konon-konon nyer lakukan renjatan senjata.
Aku tetap mendoakan semoga Allah memelihara bumi Pelastin
dan Islam tetap akan menang akhirnya


Sekali lagi Malaysia dikejutkan dengan berita yang sangat sadis dan mengayat hati
apabila pesawat Malaysia MH17 daripada Amsterdam ke Malaysia di tembak jatuh
di sempadan Ukraine dan Rusia,
boleh pulak kata tersalah tembak. tak kan tak tahu mana satu pesawat perang dengan 
pesawat penumpang.
Nampak sangat temberang mereka disitu. temberang siapa?
hanya Allah yang maha mengetahui.


Setelah ujian demi ujian di turunkan keatas bumi Malaysia, dipenghujung
tahun 2014 sekali bumi Malaysia di uji dengan "BAH MERAH"
yang menenggelamkan dan melumpuhkan negeri-negeri di pantai timur.
banjir yang paling buruk yang dicatatkan oleh sejarah Malaysia
umpama Tsumani kecil!
diharap mereka yang terlibat tabah menghadapi ujian yang diturunkan
oleh-Nya.



Dihujung-hujung tahun 2014, sekali lagi kita sume digemparkan dengan kehilangan
pesawat AirAsia Indonesia dari Surabaya ke Singapore
kehilangan yang sangat mengayat hati kerana setelah 2 hari kehilangan pesawat penumpang itu akhirnya serpihan pesawat dijumpai di tengah laut selat karimata
dipercayai terhempas kerana cuaca yang buruk. 
Mayat-mayat juga dijumpai disekitar penemuaan sepihan pesawat itu.
walaupun bukan semuanya lagi.


Untuk aku juga taun 2014 merupakan tahun yang mencabar jugak berbanding taaun-taun sebelum neh.

20 March 2014 tarikh neh bukan masalah donia pun yea
 aku n zahin je yang pulang ke Malaysia setelah tiga tahun tiga bulan duduk di Nz
klu org kata hujan emas dinegara orang 
hujan batu dinegara sendiri, 
lebih baik dinegara sendirikan? bagi aku lebih baik hujan emas.
kaya sikit! muahahhahaha
 6 bulan Mr Aidi takde sekali dengan kami. dia di Nz kami dua beranak di Malaysia,
So peham-paham ler urus anak seorang diri. huhuhu
tapi kami masih bertabah serta bertahan. bertahan ker? muahahah

My plane MH130 Auckland Airport.

28 August 2014, aku register diri sendiri di UKM buat M.Eng.
setahun setenggah. tapi..ada tapi disitu. 
akhirnya pada bulan sebelas aku tukar mode pengajian daripada M.Eng kepada M.Sc
buat research je ler. memandangkan diri sendiri yang kena uruskan anak
anak sakit aku tak leh pegi kelas. tak leh nak buat assement. akhirnya
satu keputusan yang sangat berat untuk aku buat dalam hidup aku tukar mode pengajian!
tapi aku rasa itu yang terbaik untuk aku dan anak aku pada masa itu.

Mama's Registration day at UKM.

Akhirnya bulan dobelas, aku officially nyer student MSc or Master by Research.
Seb baek my Sv sporting nak habes walaupun tegas hokey,
klu dia tak benarkan aku switch mode makanya aku skang mesti macam org giloo,, hahha

PHD Submitted.

owh taun 2014 jugak ada berita baik buat km sekeluarga, bukan zahin nak dapat adek
tapi akhirnyer diperhujung tahun 2014 after 4 years
Mr AiDi dah pun submit thesis PHDnyer, Alhamdulillah, Nikmat Allah
di sebalik kesukarkan pasti ada manisnya!



Alhamdulillah untuk tahun 2014!
Bismillahirrahmanirrahim untuk tahun 2015

heart clip art
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...