Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Friday, January 3, 2014

Summer!! ^_^

Salam guys ^^_

Jalan-jalan sekitar North Island, Nz ~ kemana lagi biler time Summer kan?
pasti ler sume akan ke beach ataupun ke waterfall~-- dan aku memang paling suke ke waterfall pun. rasa nyaman jer.. masuk hutan kan? hahaha
kali neh kami ke kite-kite waterfall & Piha Beach!! 
one hour ler driving from Auckland city. tak ler jauh sangat pun kan?


WaterFall kat Nz neh tak sama ler cam waterfall dekat M'sia.. kalu dekat M'sia waterfallnya
banyak batu-batu dan sungainyer macam panjang sket kan? (aku refer waterfall dekat umah aku oke)
tapi dekat cni waterfallnyer, kecik ler bagi aku. and ada satu jer pool yang besaq.
so kalu ramai-ramai, sume berkumpul dekat situ je ler. 
kalu dekat M'sia kan bertingkat-tingkat waterfallnya, so bagi aku lagi beshh ler dekat Msia ^__^
plus waterfall sini airnya??..  Ya Rabbi punya ler sejuk! macam berendam dalam ais jer rasanya
walaupun time summer!
eerrrr jangan tanya aku camner si kecik tuh menahan dok dalam air. tapi kejap je dia pun
dah gigil-gigil dah.~


Aku rasa satu sifat terpuji org-org Nz neh dekat waterfall or beach area Nz neh, sume nyer bebas dari sampah sarap!
memang takde orang pun buang sampah~ 
derang akan bawak balik sampah sendiri oke. takde pun tinggal-tinggal dekat area picnic.
sangat-sangat-sangat buat aku respect! and love-love-love Nz~

with my beautiful sisterhoods in Auckland!~ Much love!
Zahin, mama & Daddy at Kite-kite waterfall, Nz

Lepas mandi manda serta berpiknik sakan dekat waterfall, dah sejuk-sejuk tuh terus ke Piha Beach pulak. -- kononnya nak ber'sunbathing' ler sorang-sorang. hahah
Piha Beach nie memang terkenal untuk ber 'surfing' sakan, sebab ombaknya sangat kuat.
tapi ada ler area untuk mandi. derang tanda dengan Flag ler. 
Pasir dekat Piha Beach nie, kaler hitam! dan disebabkan summer, pasir tuh sangat ler panas
Mr. AiDi ler yang cakap, macam nak melecur kaki katanya. 

dengan topi K-Pop nyer, aunty pani yang punye~
Aku tak rasa ler, sebab aku duduk dekat tempat area rumput-- hehe.. aku mencari pokok jer 
untuk berteduh, maklum ler panas kan? rasa macam dah sunburn dah. hohoho
si kecik zahin hepi ler, sebab boleh berlari kesana sini. dia ke laut pun sekejap jer
' tak larat nak ber'sunbathing' ler tue. hihi


Thanks for readiNg our JourNey!
annyeoNg ^_____^




heart clip art

5 comments:

NrlAidaHml said...

Kecik je sungai dia kan..Tapi tetap indah sebab waterfall nya tinggi..Gambar bertiga tu nampak sweet sangat! Luna,thank u ye for the tips..memang akan di praktikkan nanti..

Anonymous said...

wah sikecik tahannya kaki dia tanpa selipar..^^

anumuchan said...

waa summer ehh skang ni
nak kirim belikan baju harriz boley tak kak.pumpkin patchnye baju heeee

summer sane panas sgt tak..ke mcm mesia je..

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Bestnye..Rasa tenang & mendamaikan jer tempat ni...

Comel jer Zahin dengan topi K-pop nye tu.. :)

LuN@_aiDi said...

Boleh je Anum.. nanti igtkan akk lg skali dkt IG ek?

ehh, sesape nak kirim baju pumpkinpatch pun boleh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...