Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Thursday, October 31, 2013

Aku dan Dishwasher ^___^

Salam si gojes!

EeeRRrrr entry neh bukan nak berlagak aku ada dishwasher pulak tau
entry neh nak berlagak aku tau GUNA dishwasher jer! hahaha
lawak jer..
 takder ler nak berlagak pun, tak koser aku nak berlagak lagak neh
 dishwasher pun tuan umah punyer
aku tolong guna jer kekdahnyer..hehehe
memang umah-umah sewa dekat Nz neh kebanyakkan nya memang siap sekali
dengan dishwasher.. maleh omputeh neh nak basuh-basuh pinggan.hehe
kat Malaysia pun ada, tapi aku rasa jarang ler orang pakai..
kat hotel-hotel ada ler guna.. yea dop?!

Dishwasher dekat sini kebanyakkannya dah di built up sekali dengan kitchen cabinet,
so tak der ler memerlukan space yang besar pun. 
Tahun pertama aku dok sini, ader ler guna sekali dua, itu pun nak test jer..hehe
tapi tahun neh aku berkali-kali guna.. bizi katanya..
tapi sebernarnyer dasar permalas! hahaha
Ekceli aku nak share best guna dishwasher neh! jimat masa beb!
selain daripada korang tak yah ler susah susah nak sental pinggan mangkuk periuk belanga sume
biar jer dishwasher yang buat.. masa terluang tuh korang boleh ler
anyam ketupat ker, sapu sampah ker, basuh baju ker tak pun hupdet belog! 
hahaha.. sebab masa pergunaan dishwasher neh agak lama
lebih kurang 2-3 jam kot. aku pun tak sure. sebabnyer aku selalu guna time malam
on lepas tuh pegi tido, esok pagi dah siap! ^___^ 
rajin dak dishwasher aku buat keje..hihi

Selalunya aku guna, bila buat makan makan kat umah, kan pinggan mangkuk banyak
takpun kalau masak yang berminyak-minyak
contohnya kari ker, makan sup daging ker.. tak koser ler aku nak menyental sume tuh
yang berminyak-minyak serta berlemak-lemak
so solution nyer sumbat jer dalam dishwasher!
Hasilnyerrr???
pasti lumayan! berkilat-kilat!
 kalah korang pakai axion pun..yang neh lagi berkilat-kilat
sebabnyer lepas dak "dishwasher" neh basuh dan bilas, 
dia akan steam pinggan mangkuk korang lepas tuh dia akan 'dry' sampai kering..
biler dah siap, pinggan mangkuk tuh dah kering. so tak yah dah ler nak lap-lap
pinggan mangkuk tuh segala bagai!
Hebatkan??
aku pun tengah bodek-bodek Mr AiDi nak tangkap satu ''dak dishwasher' neh
bawak balik Malaysia.. hahahaa

owhhh aku luper citer, tak sume pinggan or mangkuk or cawan boleh sumbat
dalam dishwasher neh. mesti ler ada yang tulis bawah bontot 
pinggan mangkuk periuk belanga tersebut "Dishwasher Safe"
kalau tak..... iskiskiskkkk
pasti arwah pinggan mangkuk tersebut! (aku agak jer) heh
Tapi laki aku lagi teruk, kekadang tuh kalau time dia kena basuh pinggan
periuk belangga pun dia sumbat dalam dishwasher!
kronik dah laki aku..hahahahh



Thanks for readiNg our JourNey!
annyeoNg ^___^


heart clip art

7 comments:

ayunidati said...

Wah senang la macam tu kan..... bole jage kulit tangan ni... hikhikhik...

Cheq Sue said...

Ada menda alah ni mmg syok sgt... cheq sue kalo ada mesin lipat kain ndak jugak..malas gilerrrr nk melipat

Cheq Sue said...

Perghhh.... best jgk ada benda nih..jimat masa

NrlAidaHml said...

Wahh bestnyaa..kalaulah ai mampu beli, memang dah lama beli..sbb aida ni pemalas jugak basuh pinggan..selalu longgok je,lepas dah rajin sikit baru basuh!isy teruk kan..hihihi

LuN@_aiDi said...

@Cheq Sue...

sangat tertarik dengan idea cheq sue mesin lipat kain tuh..hihihi
klu adakan besttt!!

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed|Zaheen said...

salam kenal kembali..wahhh..org jauh rupenye yek..bestnye dok cari pengalaman di negeri orang..=)

Beko OneTouch said...

Thanks for sharing here, just my personal recommendation,Beko OneTouch Dishwasher which include the “mixed wash” technology which applies different water pressures on each basket to protect your delicate glassware while giving pots and pans a thorough wash. See my review at:
http://kidbuxblog.com/new-beko-onetouch-dishwasher-dfn1000x/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...