Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Saturday, April 20, 2013

DiniyZahin : Saya sebelas bulan laa..

Assalamualaikum...

Ouchhhh!! 
Ari khamis 18 APRIL hari tuh mama saya cakap saya dah sebelas bulan! woww!!
tak sangka saya dah besar dengan pantas sekali
Bulan depan saya dah setaun! boleh ler request birthday party dekat Mama n Papa
tapi Mama cakap taun neh tak der birthday party..
kenapa pun saya pun tak pasti..
Mama cakap saya masuk 2 taun, baru boleh buat birthday Party
sebab masa tuh dah dekat M'sia,
saya harap saya tak kesah ler ader birthday party or not. =)
sebab saya kecik lagi makan pun tak banyak lagi..muahahaha

Saya dah sebelas bulan ler, dan saya sudah ader gigi ^___^
Pekembangan saya bagi sepoloh bulan ke sebelas bulan neh
saya dah tumbuh gigi tauuu!!
tapi baru satu ajer. gigi bawah saya.. kecik ajer.
tapi walaupun gigi saya tumbuh baru satu, saya sukaaaaaa sanggaatt
gigit tangan mama saya!
sebab bila saya gigit tangan mama saya, mama akan jerit
"adoiii sakiittttnyer!!" sambil gelak-gelak..
saya pun tak pasti mama sakit atau suka,
tapi kalau mama ketawa maksudnya mama suka ler kan?
sebab tuh saya suka gigit tangan mama..
sebab mama suka. ^_____^
kadang-kadang saya gigit dagu, pipi, dahi mama saya jugak.
PAPA?? saya gigit jugak ... tapi tak best
gigit papa keras jer rasa..

Saya baru jer nak test lompat ke highchair tuh... bukan buat aper pun.
Owhhhh saya sekarang suka memanjat! sume mende saya nak panjat
tadi saya cuba panjat dinding tapi tak boleh
saya jatuh!
papa kata saya bukan spiderman boleh panjat dinding!
baru saja saya verangan nak jadi spiderman..
tapi saya tak faham ler, kenapa saya baby yang kecik neh tak
boleh panjat-panjat hah? saya suka panjat-panjat..
nak-nak pulak kalau panjat meja.
tapi setiap kali saya panjat, mesti mama angkat saya..
lepas tuh mama warning saya " nanti kalau jatuh, sapa yang sakit?"
aper ler mama neh, kalau jatuh saya ler yang sakit..hihhii

Aksi saya cuba jadi Spiderman ^___^
oOoo..oOooo.. kantoi ler main ampaian baju mama..
Musti ramai yang nak tahu saya suka buat aper kan dekat umah?
saya suka main ler,
pagi-pagi saya main dengan mama.. sebab pagi-pagi saya tinggal dengan mama sahaja
papa saya pegi opis mama saya cakap.
saya pernah pegi opis papa saya.. tak best pun opis papa saya tuh
bukan ada mainan pun.
saya pun tak tahu kenapa papa suka pegi opis..
kalau papa dekat umah boleh jer main mainan dengan saya.

owhhh papa, please stop capture our pictures!
Saya neh suka sangat jalan-jalan, kalau duduk di rumah saja, saya akan
main macam-macam sampai mama n papa saya pening.. hiihii
sebab tuh ler mama & papa saya selalu bawak saya keluar
di sebabkan sekarang musim Autumn di sini, selalu sangat hujan
so Mama & Papa saya selalo bawak saya pegi Mall sahaja ler.
Macam pictures saya dgn mama saya diatas tuh,
Masa neh kami di Nursing Room dekat Sylvia Park..
Mama saya baru lepas bagi saya makan..hohoho

urmmmm saya tahu awak cuba menyamar jer menjadi patung..kan?kan?
Tapi kalau hari tak hujan dan tak sejuk, saya akan berjalan-jalan
di Queen Street jer.. kadang-kadang ke playground.
Diatas tuh picture saya dengan orang minyak bajet-bajet jadi patung..
huhhh dia ingat saya tak tahu ker dia tuh sebenarnya orang..
saya tahu ler...
tapi saya tak bagitau kat dia lagi,, saya nak suruh dia sedar diri sendiri dulu =p

Itu ler cerita saya sebelas bulan ini, doakam saya menjadi sihat, kuat dan bijak yea ^____^
saya sayang kamu semua... muah..muaahh..muaahhh


Thanks for reading our Journey!



Love,
Nz Moments


heart clip art

6 comments:

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Makin comellah Zahin...^^
Happy 11 months old Zahin..moga terus membesar dengan sihat & Kuat^^...

Reflisia said...

Aunty doakan Baby Zahin akan cepat membesar dengan sihat dan bijak. Baby zahin yang handsome mwaaaahhhhh!

NrlAidaHml said...

alahai comeinya zahin ni..gerammm..happy 11months sayang..nnti dua tahun bru ade party ye..jgn lupe jmput auntie tau..hihihi

anumuchan said...

besar and handsome dah zahin heeee...

Siti Hajar said...

Hehe. Comel. :)

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

bab panjat ni serah kat theyols khen...risau sometimes tu nak tinggai plus yg baru dapat kaki tu...yeahhh lg sebln nak cukup setahun dah @.@

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...